5 Eylül 2013 Perşembe

Amazon.com'daki ürün yorum ve değerlendirmeleri konusunda uyarı

İnternetten alışveriş yapan birçok insan gibi ben de amazon.com'u sıklıkla kullanıyorum. Bazen bazı ürünler amazon.com'da o kadar ucuz oluyor ya da sadece amazon.com'da oluyor ki mecburen oradan alışveriş yapmak gerekiyor.  Ama burada aynısından o kadar çok ürün var ki birçok kişi gibi ben de hangi ürünü alacağıma karar vermek için amazon ürün yorum ve değerlendirmelerine başvuruyorum. Mesela belli bir sayının üstünde yorum almamış ve de az yıldızlı ürünlerden uzak duruyorum. Daha fazla yorum, daha çok lehte yorum ve daha iyi ürün, basit değil mi? Maalesef değil.

Mesele şu: Amazon'da satılan azımsanamayacak sayıda ürün son zamanlarda şuna benzer bir notla geliyor: "Efendim ürünümüzü aldınız, gidip eğer amazon.com'a ürünle ilgili "dürüst bir değerlendirme" yazarsanız ve bu linki bize gönderirseniz size şu şu bedava şansı". Ben bu tür notları takip edip de hiç bedavacılık peşine düşmedim ama ucunde bedava birşeyler olan değerlendirmelerin genelde baldan tatlı olacağını anlamak için alim olmaya gerek yok. Yani ürünü o kadar kötüleyip de o linki gönderseniz şimdi bedava birşey şansınız ne kadar ki?

Bu tür ürünlerin onlarca güzel yorumla bezeli olmasına rağmen oldukça kötü ürünler olduğunu gördükten sonra amazon ürün değerlendirmelerine gözü kapalı inanmamaya başladım. Şöyle bir yol izliyorum (size de tavsiye ederim):

Öncelikle sadece ürüne 1 ve 2 yıldız veren değerlendirmeleri filtreliyorum.
Bu değerlenidirmelerde eğer "bu ürün gidip amazon.com'a değerlendirme yazdınız mı şunu şunu vaadediyor" gibi birşey okudum mu o yorumu yazan elemanın tüm diğer değerlendirmelerine bakıyorum.
Eğer eleman sadece o ürüne yorum yazmışsa, o yorumu yazmadan hemen önce amazon.com'a kaybolmuşsa ya da çok az yorumu varsa muhtemelen ürünün rakibince yazılmış bir değerlendirme bu diye yorumluyorum. Yok eğer elemanın amazon.com'da bir ürün yorum tarihçesi varsa elemana güvenip freebie dağıtan bu ürünü pas geçiyorum.

Tabii ki bir ürünün amazon'da yorum satın alması illa ki o ürünün kötü olduğunu göstermez ama bu yorum satın alma taktiğine bel bağlayan ürünlerden ağzım yanmaya başladı o nedenle bende antipati yarattılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder