28 Kasım 2013 Perşembe

Qatar Airways Singapur - Doha - İstanbul uçuşu

2 hafta önce Singapur'dan Türkiye'ye gelmem gerekti. Ay başından itibaren bilet aramaya başladım. Oldukça pahalı oldukları için Singapur'dan İstanbul'a aktarmasız uçan Türk Havayolları ve Singapur Havayollarına bakmıyorum bile (siz öyle yapmayın zira babamlar sene başında Türk Havayolları ile Singapur'a aktarmasız ve aktarmalı Arap şirketlerinden daha ucuza geldiler!).

Neyse, ilk baktığım şirket genelde Qatar Havayolları oluyor. Qatar Airways web sayfasından almak genelde ucuz o nedenle oraya gidiyorum. O zaman baktığımda Singapur - Doha - İstanbul gidiş-geliş 2,500 TL civarı idi. Pahalı dedim almayı erteledim. Ve sonra şansıma One World Promosyonu geldi. Bileti 2 hafta önce 1,400 TL'ye aldım ve bir Pazar gecesi Singapur Changi Havaalanından yola çıktım.

Qatar Airways Singapur - Doha arasını Boeing 777 ile uçuyor. Şirket 5-Yıldızlı. Servis, geniş ekranlı ve dokunmatik uçuş eğlence sistemi, sistemdeki filmler, diziler, vs. ve yemekler güzel. 7 saatlik genelde uyuyarak geçen bir yolculuk ile Doha'ya vardık. Bu arada benden beter uyuyanını gördüm. Yanımdaki iki eleman (ekonomi sınıfı uçtum) uçağa girdik yattılar ve uçak durup da kapılar açılınca kalktılar. Ben de uyuyorum ama en azından kalkış ve inişte uyanığım.

Qatar Havayolları'nın kötü yönleri burada başlıyor. Doha küçük bir havaalanı. Burada uçak değiştireceksiniz. Ama körük yok. Otobüslerle alınıp bazen bütün pistin etrafından 20 dakika falan süren bir yolculukla terminallere varıyorsunuz. Terminaller dedim zira birden fazla terminal var. Hangisinde ineceğinize aktarma biletinizin kabının rengi karar veriyor. Örneğin benimki sarı idi ve sarı tabelalı terminalde indim. Eğer ingilizceniz yoksa bir miktar sorun yaşayabilirsiniz. Hele hele iki uçak arasında sadece 2 saat var ise ve de sizin ilk uçak geç inerse, karışıklığa hiç zamanınız yok! Bu arada belirtelim, Doha'da yeni ve daha büyük bir terminal yapılıyor ve yakında hizmete girecek. Yani bu karmaşa çok uzun süre daha devam etmeyecek.

Ama Doha - İstanbul uçağı 7 saat sonra idi! Ben bu durumda uçakta uyuyup terminalde bilgisayar ile uğraşıyorum. Terminalde elektrik var ama prizler İngiliz sistemi o nedenle dönüştürücüye ihtiyacınız olabilir. Terminal küçük ama alışveriş, yeme ve uyuma imkanı mevcut. Uyumak için sessiz odalar ve bölgeler var.

7 saat beklenir mi demeyin ben bileti aldığımda o yedi saat neredeyse 1500 TL tasarrufa denk geliyordu.

Qatar Airways'e ait bir Airbus A 330. Qatar Havayolları İstanbul - Doha - İstanbul uçuşlarında bu büyük gövdeli uçakları kullanıyor.

Qatar Airways eskiden Doha - İstanbul arasında Airbus 320 kullanırdı ama talep artınca Airbus A330 kullanmaya başladılar. Qatar Havayolları Türkiye'de sadece İstanbul'a uçmuyor. Geçenlerde kapasitesini arttırdıkları Ankara - Doha uçuşları da var.

Uçak Singapur - Doha uçağı gibi olmasa da güzel. Sorunsuz bir yolculuk ile Kuveyt ve Irak üzerinden geçip Batman dolaylarından memlekete giriyor.

Dönüş ise biraz daha stresli. İstanbul - Doha ve Doha - Singapur uçakları arasında 2 saat vardı. İstanbul uçağı Doha'ya boarding time'dan 10 dakika önce vardı. Hemen ilk otobüse atlayıp koşa koşa kapıya vardım ve direkt diğer uçak için diğer otobüse geçtim. 

Sonuçta genel olarak Qatar Airways'i tavsiye ederim. Doha aktarmasındaki havaalanı problemi de yeni havaalanı ile çözülürse daha da iyi olacak. Eğer bilet alacaksanız Qatar Airways Web Sitesine de bakın zira Orbitz ve Skyscanner gibi yerlerden daha ucuza bilet bulabiliyorsunuz burada. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder